Pagini

joi, 23 februarie 2012

Când priveşti oglinda mării, de Mihai Eminescu



„Când priveşti oglinda mării,
Vezi în ea
Ţărmuri verzi şi cerul serii,
Nor şi stea.
Unda-n plesnetul ei geme
Şi Eol
Sună-n papura ce freme
Barcarol.
Un minut dacă te-ai pierde,
Tu, măcar,
Sub noianul mării verde
Şi amar,
Colo-n umeda-i pustie,
Ca-n sicriu,
Te-ai simţi pe vecinicie
Mort de viu.
Vezi pe buza mea pălită
Un surâs,
Vezi pe fruntea-mi liniştită
Dulce vis,
Şi al luncei vânt de vară
Călduros
Cântă-n lira mea amară
Languros.
De-ai pătrunde c-o privire
Al meu sân,
Să vezi marea-i de mâhnire
Şi venin,
Ai cunoaşte-atuncea bine
Traiul meu:
Suflet mort, zâmbiri senine —
Iată eu.”

Mihai Eminescu

Un comentariu:

p.j. spunea...

Ce poate fi mai dulce si cu har
decat o vorba, fara de hotar,
Eminescu prin aducere aminte
ne invata cantul prin cuvinte.