Pagini

miercuri, 14 martie 2012

Mărturisiri pentru nepotu-meu

 
Sunt buimac precum o oaie stearpă
Am vrut să aflu de unde
Vine răul
Și de ce se întâlnește cu mine
Tangent la cosinus
(Cu cosima e altă poveste,
Ți-a scriu altadat)
Și brusc mi-a venit somn.

Popii o țineau tralala,
Filosofii întorceau tigaia ca la clătite,
Sociologii îl copertau pe Marx
(Ce rabin ar fi ieșit din ăsta,
Dar n-a vrut Volodea
Să-i raporteze toate volumele
Și-a trecut la menșevicii moscoviți).

În situații fără ieșire,
Eu apelez la înțelepciunea
Lu moșu-meu,
Iar când l-am întrebat a dat din cap.

Nepoate, mi-a zis într-un târziu,
Trăgând dintr-o țigară Mărășești
(că Naționale nu mai are de când cu globalizarea,
N-are nici Carpați, dar ziceam așa, să-mi iasă ritmul
Și să scap de amețeală):
Aici, pe malul Balasanului
Ai de ales între
Negru Împărat
Și Împăratul Roșu,
Hai cu mine
Să te învăț cum se îngroapă vița de vie
Când miroși că
Vine înghețul.

Niciun comentariu: