Pagini

vineri, 30 martie 2012

Nemintea lui Solomon

De bogat ce era, s-a trezit
Că i se rupe sufletul
De soarta săracilor
(Atunci a luat naștere
Populismul),
Dar nu există nici un document
Din care să rezulte
Vreo milă pentru truditorii lui
Din regat
(Și în mod sigur
Nu a poruncit
Să se distrugă pergamentele
Sau pieile de vițel).

De tânăr ce era
Nu prea știa ce să facă femeilor,
Iar ele îl mințeau (zâmbind)
Că sunt bine, merci,
Și-l mai așteaptă
(Tot așa: cu punga de aur la brâu).

Fiindcă avea un picior vulnerabil
(Nu doar un călcâi)
N-a avut puteri să plece la vânătoare,
Nici să caute fecioare lângă lac
Și a trimis faima
Până la Regina din Saba.

După ce am asistat la taifasul lor
(Că el a crezut că fata e venită pentru proverbe)
N-am mai vrut să fiu împărat
Nici cel puțin o zi
Și m-am apucat să descifrez
Limba păsărlor.

Nici așa nu mi-a trecut melancholia
Și m-a dus la râu.

Curge și acum de la deal la vale,
Iubito,
Tot ce spui tu e adevărat,
Te astept să-mi cânți
Despre susurul apei.

Niciun comentariu: