Pagini

joi, 15 martie 2012

Penelopa jucându-se în barba lui Ulisse

Nu-mi mai vorbi de mare,
Grec șiret,
Știi și tu că nu cred,
Vorbește-mi despre sirenele
Calde-între sâni,
Cum le căutai ronjimile-n ape.

Ce melodii ți s-au scurs
Printre stropii de ceară,
Și minte-mă că nu de la zbateri
Printre chingi și frânghii
Ai urme la glezne,
Urme pe brațe,
Urme la șold.

Deschide-ți sufletul,
Lup de piatră,
Vreau să-ți sorb sângele
Care a clocotit
Când le-a auzit cântecul.

Dacă nu-mi fredonezi melodia,
Du-te napoi,
Ia-ți câinele,
Ia-ți coaja de lemn,
Rana din piept
Și vindecă-te
În adâncul de sare.

(Prins între stânci,
Naufragiat,
Cu gheață la mal,
Bătrânul lup a trebuit să grăiască).

Erau frumoase, femeie,
Nu pot să te mint,
Cântau cerește.
Nu le puteam descifra murmurul:
Eu auzem doar:
Penelopa, Penelopa,
Soața mea Penelopa.
Așteaptă-mă.

Niciun comentariu: