Pagini

duminică, 11 noiembrie 2012

Cantilenă



Nu mor prietenii
Cât ai zice vedi, veni
Şi nu mor aşe nici duşmanii,
(O ştiu de la duduia Anny,
Care-o ştia de la un turc
De felul lui deloc uituc).

Duşmanii nu se duc la timp
Fiindcă mai au ceva de limp,
Iar prietenii dispar curând
Ca să am eu pe cin-să plâng.

Arghezi fiind puţin gorjean
Voia un secol cât un an
Dar eu fiind mai de la vale
Şi-apoi fugit chiar din Bucale
Nu dau cu tivla în dovleac
Şi fac din ziuă un plin veac,
Din dimineţi fac două seri
(Cum am făcut alaltăieri
Când am dormit abia un ceas
De dragul stării la taifas).

Aşa că nu sunt trist la normă
Că nu am chef să plângă p-ormă
Nice duşmani, nice amici
Când curtea mi-e plină de nuci.

Drept care vreau să fie clar
Nu gust paharul cu amar,
Şi dacă n-am apă când plouă
Îmi prospătez faţa cu rouă.

Îmi şterg o lacrimă sărată
Ştiind că voi trăi şi-altdată.



Niciun comentariu: