Pagini

luni, 19 noiembrie 2012

Lauda Cerului


Doar cerul de la fereastra mea
E constant
În ciuda schimbării.

O dată se transformă
La ordinul universalei mişcări,
Când norii îşi dau mâna
Cu seceta înălţimilor.

A doua oară
Când mi se întristează privirea:
Apar călăreţii începutului.

Superbe arcuri de cerc,
Brize ale unui indianic ocean
Şi se joacă de-a v-aţi ascunselea
Doar să mă veselească
(Pe mine, eternul copil).

Aşa făceau şi ciorile, iubito,
Când eram mai mic:
Dansau în nesfârşite formaţii de ceteraşi
Deasupra capului meu
Plin de melancolii:
Pe vremea aceea nu ura nimeni
Păsările brune,
Iar eu le veneram
Ca un elin.

A treia oară
Devine spirit:
Coboară îmbrăcat în albul eternităţii
Şi-mi sărută fruntea.
Chiar acum, iubito,
A venit să mă îmbrăţişeze.

A văzut că-ţi scriu
Şi s-a scuns o clipă
După colţul templului de piatră.

Zice să-ţi spun ceva
Despre eternul care nu se transformă
În ciuda aparenţelor.

Efemeride.

Numele tău, Eternitate,
Se scrie cu litere de foc
Şi se citeşte fără ochelarii.

Cerul îl compune.
Cerul nu-l descompune.


Niciun comentariu: