Pagini

sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Rugă pe stil vechi



Domnule, mama-i bătrână
Şi nu mă poate duce la râu
Ea nici nu mai poate pricepe
De ce am crescut şi nu mă cară în braţe.

Tata mi-a tămâiat fruntea,
Cu vorbe frumos mirositoare
(Silabele curgeau în valuri,
Vocale se ridicau înspre cer).

Era un fel de cor îngeresc,
Mânuitorul plutea ca  un fulg,
Îngerii Domnului încălzeau universul
Iar demonii pieriseră-n gropi.

Arhanghel al veştilor bune,
Mihail zâmbea ca un prunc,
Nu mai avea cute pe frunte
Şi gene de om nu mai picurau sare.

Domnule, părinţii s-au dus la ai lor,
Cuminţi aşezaţi printre flori fără rod,
Pe mine du-mă la râu
Şi salvează-mă din coşul de trestii.

N-am nici-o grabă, fireşte,
Pot cânta mai departe
Osana, osana, Fiul lui David,
Ştiu că-ţi respecţi orcând şi oricum spusa
Că vei veni să ridici întristarea.





Niciun comentariu: