Pagini

vineri, 11 ianuarie 2013

Vremuri ticăloase


"Prea multe senzaţii tari.
Abia s-au împlinit doi ani de la uciderea senzaţională şi mişelească a cumnatului meu Lucreţiu Pătrăşcanu, implicat într-un proces de înaltă trădare titoistă acum 3 ani. La ceasul de faţă Tito este şeful Internaţionalei a III-a moscovite, care ar fi vrut acum trei ani să ucidă pe Iuda-Tito şi a ucis pe Gh. Dimitrov. Acum 2 ani s-a consumat faptul, la trei săptămâni înainte de moartea naturală a soacrei mele Lucreţia D. Pătrăşcanu.
La 10 mai 1956, adică recent, azi este 22 mai 1956, am avut comoții tari.

Fratele meu de sânge Teodor Marcu, şef de gară, a fost implicat într-un proces de sabotaj contrarevoluţionar pedepsit cu moartea.
A avut loc şedinţa. Ne-am aşezat spalier 3 fraţi, fiica şi fiul candidatului la moarte, nepotul lui ca avocat şi alt avocat prieten la meu, plus prieteni de-ai lui şi de ai feciorului său.
S-a remontat. A depus în conformitate cu adevărul. Chiar procurorul a cerut eliberare provizorie. A fost eliberat. Triumf. N-a fost eliberat imediat, ci abia după 7 zile. A intrat la ora 11 noaptea în camera mea, ca un vagabond, cu pantalonii rupţi. L-am ospătat, l-am mângâiat, i-am pus un pat de fier şi i-am pus saltea de lână cu cearceafuri albe. îi era frig între pături. N-am avut plapomă. I-am pus şi paltonul peste el. N-a putut dormi. Eu am adormit adânc. Nevasta i-a făcut ceai fierbinte, slăninuţă, margarina, pâine neagră şi resturi de dulceaţă de gutui. Am vizitat la 9 dimineaţa pe feciorul său şi pe un prieten, feciorul cârciumarului vecin de la gară. L-am expediat la ora 12 şi 15, acasă, în Oltenia.
Era fericit.
Mie mi s-a luat o piatră de moară de pe piept."

Petre Pandrea

Niciun comentariu: