Pagini

sâmbătă, 30 martie 2013

Amintiri din necopilărie



Mai ţii minte când eram copii
Şi ne hrăneam cu fulgi de zăpadă
Bunica pe plită cocea lipii
Şi ceru-l spijineam  să nu mai cadă

Am alunecat odată la săniuş
Şi era să mă cam pierd în baltă
Dar Doamne-Doamne a zis: nu acuş
Că n-ai terminat treaba toată.

Şi ce fericit am fost pe-nserat
Când a trebuit să te ştreg de noroi -
Ca să nu cazi, te-am rezemat
Şi mă rugam să fie veşnic ploi.

Dar tu, de sub trestii ai ţâşnit
Şi ai spus că ne vom revedea mâine.
Atunci am aflat ce-i plus infinit
Şi cum se poate trăi fără pâine

Nu-mi era foame, nu-mi era sete
Timpul încremenise închis într-o nucă
Până mi-a zis mamă, gata băiete,
Te-am pierdut, eşti gata de ducă.

Eram gata de moarte, de nesfârşit,
Să pier, de va fi să mă laşi
Dar tu mi-ai şoptit cu glas răguşit:
Cred că ţi-au intrat patru aşi.

Aşa era: patru aşi şi un popă
De atunci, am avut într-o mână.
Vino urgent să n-am vreo sincopă
Inima fierbe, nimic nu se-amână.

Să nu uiţi privirea senină
Copie a neuitatei mame.
Vom bea ca la nunta din Cana
Şi vraja, ah, să nu se destrame.

Niciun comentariu: