Pagini

duminică, 31 martie 2013

Iubita din Rai




Iarăşi e bine
În Rai,
Greierii au cântat cu oftat
Până au apărut zorile,
Margaretele au ieşit
Din baie
Şi-şi scuture albe petale
(Artiste cochete).

Galben pal,
Verde tuciuriu,
Cascade de albastru
Peste candelabre de salcâm
(Am păşit într-o noapte
Văduvită de stele
Pe poteca de dafini olteneşti:
Florile erau candelabre,
Trunchiul copacilor
Stâlpi de templu corintic).

De-ai fi fost cu mine
Ne-am fi cununat
Jumate din Lună
Îţi aşezam pe frunte.

N-ai venit, n-am oftat,
Toată noaptea
La vise-am arat.

Spre ziuă
Cu soarele-n spate
Veneai înspre mine
Cum se rostogoleşte dorul
Împiedecându-se-n el
Ca pruncul ridicat
De proprii lui paşi.

Am întins, cu sfială
Mâna spre cer
Şi te-am prins
(Te-am atins).

Şi nu era.
Nu era vis.

Niciun comentariu: