Pagini

vineri, 10 mai 2013

Invitație la statornicie



Nu mai sunt lăuzi cartofii
Cum erau în vechi povești
Cu-ntrebări de-o fi n-o fi
Și-un poet din Cărbunești.

Astfel că voi lua chitară
Dintr-un smoc de iarbă verde
Că bunicul nu mai ară
Dar prin ceață tot mai vede

Și-am să-i spun că sunt tot mic
Și că n-am vrut să mai cresc
Pân n-oi deveni ibovnic
Fetei dintr-un neam regesc.
 
Scară albă de mătasă
Am să-ți țes din borangic
(Dacă mi te fac mireasă
Precis ai să  spui ca-s sic)

Și din vorbe șugubețe
Ne vom face sanie
Brațele pe îndelete
Ne-or scăpa de danie

Și voi luneca la vale
Cum și dorul face pui
Iar pe seară se pravale
În gradina cu gutui.

În gradină te aștept
Pe o creangă cu balans,
Tu vei cere să mă-ndrept
Ca să mă poți lua la dans.

Și vom râde și vom tace
Cu un cuc după sânpetru
Dacă te întrebi ce-oi face
Spun de-acum că votez pentru.

Pentru tine și ce-o fi
Într-o viață făr sfârșit
Chiar cum e prima zi
Spune da și vom fi chit.

Nu îmi datorezi nimic
Doar să-ntinzi mâna spre nori
Dau răspunsul într-un plic
Tu și eu-doi albi cocori.




Niciun comentariu: