Pagini

miercuri, 1 mai 2013

Urmărire



Te-am urmărit dăunăzi
Cum te plimbai prin cetatea de scaun
A Domniei Mele.
Nu-ți voi spune dacă aseară
Sau alaltăieri,
Nici dacă au trecut
Trei zile,
Deși știu că nu
Ți-e străin timpul ce trece
Ca amigdalita copilului,
Ca iubirea unui adolescent
Ori ca viața.

Când eram pe urmele tale vei ști,
Dar cine eram eu dincolo de umbrele
Ce se țineau de tine
Și de Urie,
Viteazul meu căpitan,
Iată o întrebare
La care n-ar putea presupune
Nici vrajitoarea socrului meu Saul -
Altfel bărbat înalt la trup
Și la minte,
Până la un ceas,
Destul de asemănător
Cu soțul tău
La mândrie și risc,
Fiindca n-o să spui că
Nu mândria l-a îndemnat
Să te apuce de braț și să spună da
Cererii tale nerostite.

Și te-ai oprit la poarta cetății, acolo unde meșterii
N-au avut voie să folosească lemn
Sau mortalul romanilor.

Piatră, poruncisem, piatră, piatră din piatră,
piatră de râu, piatră de munte,
piatră din inimi de evrei habotnici.

Și m-ai mangaiat.

Unde eram eu, vrei să spui că am uitat povestea,
Cum fac bătranii care adorm
Mai inainte de-a poposi somnul pe geana nepoților.

Eram cămașa
Care se umpluse de transpirația ta
Când
Mangâind piatra
Degetul a scris fără voie
Numele impăratului.

Niciun comentariu: