Pagini

sâmbătă, 15 martie 2014

Din nou, linişte


Chiar şi elergătorul de curs lungă,
Mai ales el,
Are nevoie de linişte,
Iar cel de la o sută de metri plat,
Când ajunge la capăt
Chiar dacă nu a ieşit învingător
Cade lat şi se lipeşte de pământ
Să se alimenteze din nou
La energia universală.

Ultima dată m-am odihnit
Povesind cum am învăţat să merg
Şi ce-am zis când am pierdut primul botoşel.

Abâra-hâc, abâra-hâc,
Susţine mama că strigam arătând cu mânuţa spre cer
(Probabil trimisese Iahve un înger,
Pe sfântul Ilie cu un car de foc
Să-mi atingă buzele
Şi să povestesc mai târziu
Cum a fost.

Aseară ţi-am văzut chipul
În spatele unei perdele de fum.

Dansai pentru mine
Şi, în sfârşit, ţi-am mărturisit
Că sunt fermecat
De parcă m-ar fi luat ielele din căluş:
Abâra-hâc, abâra-hâc.

În traducere liberă:
Mi-ai venit de hac,
Hai să căutăm împreună papucul pierdut.



Niciun comentariu: