Pagini

vineri, 7 martie 2014

Solomon către Regina din Saba

Întrasem la griji
Când mi s-a spus c-ai să vii,
Chiar transpiram puţin,
Deşi fecioare-învăţate
Mişcau din aripi
Briza de mare s-aducă aproape.

Mă priveam în oglindă
Şi-mi număram cutele
De pe fruntea călcată de timp,
Mi se părea că am privire şasie,
Că pieptu-i bombat ca o doagă.

Dar, aseară, frumoaso,
Deşteaptă şi vie,
Urcătoare la gând ca firul de iederă,
M-ai liniştit
Când
Ţi-ai aşezat capul pe piept.

Pentru fiica ta
Am poruncit să se sape în piatră spusele tale.

Regi mulţi,
Viteji câtă iarbă,
Vrăjitori iscusiţi
Cu vine de tauri în sânge
S-au rotit ca muştele-n zbor,
Iar unii erau tineri ca ziua
Şi frumoşi ca o poftă –
Nu ieşea o supiţă din ei.

Pentru deşertul din gândul tău, împărate,
Pentru marea adâncă,
Pentru munţii înalţi
Care-ţi ies printre dinţi când vorbeşti
Îţi voi săruta chiar acum tălpile.

Tu eşti bobul de rouă
În care mă văd
Când mă caut.

Intră-mă-n tine

Rege de regi.

Niciun comentariu: